CENTRUM PSYCHOLOGICZNE DOBRE MIEJSCE
Psycholog, psychoterapeuta, psycholog dzieci i młodzieży, pedagog
Absolwentka psychologii na Uniwersytecie Adama Mickiewicza
w Poznaniu oraz pedagogiki na Uniwersytecie Szczecińskim
Kwalifikacje psychoterapeutyczne rozwija w Wielkopolskim Towarzystwie Terapii Systemowej w Poznaniu od 2014 roku, ukończyła Kurs podstawowy psychoterapii systemowej indywidualnej oraz zaawansowany kurs przychoterapii systemowej indywidualnej i rodzin uzyskując kompleksowe przygotowanie w psychoterapii. Obecnie w trakcie cyklu certyfikacyjnego, swoją pracę poddaje reguralnej superwizji.
Inne szkolenia wzbogacające warsztat psychoterapeutyczny:
• Trening prowadzenia rozmów pomocowych, Instytut Pomocy Profesjonalnej -30 godzin szkoleniowych 2016-2017
• Kiedy lęk z przeciwnika staje się sprzymierzeńcem- 10 kroków w terapii lęku, Pracownia Pomocy Psychologicznej Ośrodek Szkoleniowy Spot 15 godzin dydaktycznych
• Techniki Terapii Poznawczo – Behawioralnej Zastosowanie, praktyka, umiejętności, Centrum CBT Warszawa, 70 godzin dydaktycznych 2017-2018r.
• O spotkaniu, które się narodzi - psychoterapia w leczeniu niepłodności, Polski Instytut Eriksonowski Łódź, 2018r., 15 godzin dydaktycznych
• Najważniejsze jest to, co pomiędzy- moc relacji w psychoterapii, Instytut Pomocy Profesjonalnej Poznań, 2018r., 13 godzin dydaktycznych
Pracę z dziećmi i młodzieżą doskonali poprzez min.: uzyskanie uprawnień terapeuty dzieci i młodzieży w Dolnośląskim Centrum Psychoterapii we Wrocławiu na Studium terapii dzieci i młodzieży, 2015-2016, 140 godzin dydaktycznych. Celem uczestnictwa było: poszerzenie wiedzy w zakresie metod diagnozy zaburzeń psychicznych dzieci i młodzieży oraz nabycie umiejętności prowadzenia interwencji kryzysowej oraz terapii dzieci i młodzieży w różnych podejściach terapeutycznych.
Inne szkolenia wzbogacające warsztat psychologa dzieci i młodzieży:
• Budowanie kompetencji uzdrawiających opiekunów dzieci dotkniętych traumą, Koalicja na rzecz Rodzinnej Opieki Zastępczej Warszawa,18 godzin dydaktycznych
• Jak pracować z nastolatkiem po traumie i stracie, Koalicja na rzecz Rodzinnej Opieki Zastępczej Warszawa, 6 godzin dydaktycznych
• Problematyka wczesnej interwencji i zdrowia psychicznego małych dzieci, Instytut Matki i Dziecka Warszawa, pod kierownictwem naukowym dr hab. Grażyny Kmity , 45 godzin dydaktycznych
• Monachijska Funkcjonalna Diagnostyka Rozwojowa, kurs uprawniający do diagnozowania rozwoju dzieci od 0 do 6 lat, Goleniów 26 godzin dydaktycznych
• Duże kompendium wiedzy o terapii małego człowieka. Jak wspierać dzieci w wieku 3-12 lat w radzeniu sobie z trudnościami. Instytut Pomocy Profesjonalnej Poznań-48 godzin szkoleniowych
• Przywiązanie prenatalne, stres a ciąża Fundacja "Przyjaciele Martynki", Seminarium prowadzone przez Dr Antonio Dellagiulia
• Trauma, przywiązanie - teoria Porgesa, Fundacja "Przyjaciele Martynki" dr Giovanni Tagliavini
Inne ważniejsze szkolenia:
• Kurs Trenerski I stopnia w Fundacji " 11 muz" w Łodzi- 50 godzin dydaktycznych
Program Kursu oparty jest o standardy kwalifikacji zawodowych dla zawodu trenera wg Ministra Pracy i Polityki Społecznej- zdobyta wiedza przygotowuje do realizacji szkoleń, warsztatów i innych usług oraz produktów szkoleniowych.
• Warsztaty kompetencji interpersonalnych i superwizji dla pracowników Regionalnych Ośrodków Polityki Społecznej, Kraków
• Porozumienie bez przemocy, z zakresu komunikacji interpersonalnej z wykorzystaniem koncepcji Nanviolent Comunication Marshalla Rosenberga, Zielona Góra – 20 godzin szkoleniowych
• Znaczenie wsparcia rodzicielstwa zastępczego,Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej, Jesionka 6 godzin dydaktycznych
• EEG Biofeedback, Irena Martynova , Fundacja Promyk Słońca Wrocław, 45 godzin dydaktycznych, Szkolenie I stopnia przygotowuje uczestników do prowadzenia terapii metodą EEG-Biofeedback, składa się z części teoretycznej i praktycznej. 01.2018
Doświadczenie w pracy zdobywała poprzez:
pracę w Miejskim Dom Kultury w Witnicy w Szkole Podstawowej nr 4 w Kostrzynie nad Odrą. W Regionalnym Ośrodku Polityki Społecznej w Zielonej Górze Ośrodek Adopcyjny w Gorzowie Wlkp., pracując na stanowisku wcześniej pedagoga i psychologa. Praca pozwalała jej doskonalić warsztat, na co dzień zajmowała się prowadzeniem badań diagnostycznych kandydatów na rodziców adopcyjnych oraz dzieci zakwalifikowanych do adopcji, prowadziła szkolenia, współpracowała z rodzicami w zakresie opieki nad dzieckiem a w szczególności w zakresie problemów wychowawczych i rozwojowych. Wpierała rodziny po adopcji, prowadziła terapię. Do jej zadań należało również wspieranie kobiet w ciąży, współpraca z sądami.
Pracowała również w Szkole Podstawowej w Kamieniu Wielkim w Szkole podstawowej nr 3 w Dębnie. Obecnie w prowadzonym przez nią Centrum Psychologicznym „Dobre Miejsce” jako psychoterapeuta, psycholog, psycholog dzieci i młodzieży, terapeuta metody EEG-Biofeedback. Współpracuję, żównież ze Żłobkiem Miejskim w formie konsultacji i szkoleń dla pracowników, wspracia oraz diagnostyki dzieci oraz ze Środowiskowym Domem Pomocy Społecznej w Kostrzynie.
Sandra Ginter
Psycholog, pedagog
Absolwentka Psychologii o specjalności klinicznej na Uniwersytecie Humanistycznospołecznym Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej. Dodatkowo ukończyła studia licencjackie z pedagogiki na Uniwersytecie Adama Mickiewicza w Poznaniu. Doświadczenie zawodowe zdobywała w placówkach oświatowych i Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej.
Prowadzi konsultacje psychologiczne, zajęcia terapeutyczne indywidualne i grupowe.
Pracuje zarówno z najmłodszymi, jak i nieco starszymi pacjentami nad rozwojem emocjonalnym, wspierając również sferę poznawczą.
Podczas terapii ważna jest dla niej atmosfera życzliwości i ciepła oraz wzajemne zaangażowanie – klienta, rodziców i jej. W pracy z małym klientem koncentruje się na jego mocnych stronach, zasobach, potrzebach i dotychczasowych osiągnięciach. Pozwala to na wzmocnienie własnego poczucia sprawczości oraz odnalezienie najlepszej strategii radzenia sobie z trudnościami. Ważny jest dla niej rozwój zawodowy, dlatego systematycznie wzbogaca swój warsztat uczestnicząc w specjalistycznych kursach i szkoleniach.
Praca z dziećmi:
-diagnoza oraz terapia,
-problemy emocjonalne,
-lęki, fobie,
-problemy szkolne,
-ADHD,
-uzależnienia cyfrowe;
-wsparcie dzieci w rozwodzie rodziców/żałobie
Praca z rodzicami:
- konsultacje wychowawcze dla rodziców/opiekunów;
- wzmacnianie kompetencji wychowawczych;
WSPÓŁPRACUJEMY: